Pāriet uz galveno saturu
CEĻOJUMI AR KEMPERI
  • Sākums
  • Blogs
  • Par mums
  • Kontakti
  • Galerijas
  • MARŠRUTI
  • KEMPINGI
  • SERVISI
  • DAŽĀDI
    • ATBILDES
    • KO ŅEMT LĪDZI
    • KĀ SALABOT
    • UZLABOJUMI
    • PĀRDODU
    • INFO

Cik ilgs bija Jūsu 2016.g. Norvēģijas ceļojums? Cik aptuveni kilometrus dienā ar kemperi var plānot nobraukt Norvēģijā?

20. novembris, 2016 pl. 12:13, Nav komentāru

Mūsu ceļojums bija no 2016.g.17. jūlija līdz 1. augustam. Kopā šajās 16 dienās nobraucām ar kemperi 5280 km, ar motorolleri apm. 250 km un cik ar motorlaivu ziemeļos - nav zināms. No Stokholmas prāmja pa Zviedriju un Norv. līdz Kristiansand Norvēģijas dienvidos, īpaši nekur nekavējoties, nobraucām 681 km dienā. Pāris vietās Norvēģijā bija maksimālais atļautais ātrums 90 vai 100 km/st, kas tur ir liels retums. Tad palikām nakšņot bezmaksas autostāvvietā ceļa malā un nākošā dienā pagriezāmies uz ziemeļiem. Tur satiksme vairs tik raita nebija. Pa dienām tika nobrauktais attiecīgi: 215 km, 133 km, 281 km, 360 km, 104 km. Bet skriešana šajās dienās nebija mūsu mērķis - 2 dienas vizinājāmies ar līdzi paņemto motorolleri (Suleskard- Lysebotn, Geiranger-Trollstigen). Bija mums pārgājiens uz Preikestolen klinti (2+2 stundas ar kājām), uzbraucām ar kemperi Dalsniba kalnā, Tvindefossen, Voringfossen udenskritumi, vecākā koka baznīca, ...... Satiksme šajā tūrisma objektu pārpildītajā Norvēģijas lejas un vidus daļā ir ļoti lēna, atļautais ātrums pārsvarā 50 vai 70 km/st, kuru praktiski neviens nepārkāpj (gan tāpēc, ka ir milzīgi sodi, gan tāpēc, ka apdzīt nav iespējams, vai arī nokļūšana kolonnā vienu mašīnu priekšā neattaisno apdzīšanas risku). Visā Norvēģijas ceļojuma laikā redzējām, ka asfaltētās braucamās daļas platums ir vismaz par 1 metru šaurāks, nekā LV. Pēc priekšā braucošajiem kemperiem spriedām, ka attālums no riteņa ārmalas līdz baltajai svītrai uz asfalta ir tikai apmēram 15-30 cm. Tas prasīja daudz lielāku uzmanības koncentrēšanu pie stūres, nekā LV. Savā starpā jokojām, ka Latvijā tik platas brauktuves ir tāpēc, lai būtu iespējams apbraukt bedres :)  Ja Latvijā asfalta malā ir pāris metri grantētās ceļa daļas, tad Norvēģijā parasti tādas nav vispār un asfalta mala robežojas ar klinti vai bezdibeni  :) Dīvaini, bet Norvēģijā lielu daļu šādu bīstamo ceļu nenorobežo neviena drošības barjera un nav pat stabiņu. Mēs nodomājām, ka, iespējams, tas ir tādēļ, lai vieglāk ziemā būtu tīrīt sniegu, citu izskaidrojumu nevarējām izdomāt. Tomēr lēnajai braukšanai pa Norvēģiju ir arī pozitīvā puse- neskatoties uz to, ka visa ceļojuma laika vidējā dīzeļdegvielas cena bija 1,278 eur/ par litru, divu dienu vidējais degvielas patēriņš kemperim, kad "čammājāmies" pa Norvēģijas vidusdaļu, bija tikai 9,0 l/100 km, bet visa ceļojuma vidējais degvielas patēriņš kemperim tikai 10,0 l/100km. Es jau kādreiz te rakstīju, ka neskatoties uz lielo degvielas cenu Skandināvijā, pateicoties lēnajam braukšanas ātrumam, viena nobrauktā kilometra cena ar kemperi sanāk mazāka, nekā braucot ceļojumā no LV dienvidu virzienā (ja neskaita prāmju izmaksas).

Pēc uzkavēšanās un izklaidēm Norvēģijas vidus daļā parēķinājām, cik vēl jānobrauc kilometri un cik ir atlikušas dienas līdz norunātajai zivju zvejai ziemeļos. Nolēmām, ka ir jāsteidzās, jo bija jāšķērso Norvēģijas lielākā daļa. Trīs dienas praktiski tikai braucām, dienā nobraucot attiecīgi 561 km, 562 km un 472 km. Tad, kad izbraucām no tūristu iecienītajām vietām Norvēģijas vidusdaļā, satiksme kļuva nedaudz vieglāka, jo nebija vairs visu laiku jāuzmanās un jādomā par to, kā samainīties ar pretim braucošo automašīnu. Tomēr arī šādi dienas nobraukumi nav salīdzināmi ar braucienu ar kemperi pa Poliju, Vāciju, Franciju, kur pat 1000-1200 km vienā dienā ir uzveicami.

Pēc zivju zvejas Norvēģijas ziemeļos bija jāsteidzas uz prāmi Helsinkos. Pa Somiju uz māju pusi lielākais vienas dienas nobraukums bija 757 km. Izbraucām 29. jūl. vakarā un nobraucām 212 km, tad pieminētie 757 km pa Somiju. un 31. jūl. vēl 549 km. Rezultātā, ļoti laicīgi bijām uz vakara prāmi Helsinkos.

Vēlos piebilst, ka šajā ceļojumā stūrēju tikai es viens, mēs nemainījāmies. Ar ilgu braukšanu vakarā neaizrāvāmies, lai varētu pietiekami izgulēties.

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Intervija par akumulatoru tēmu:
    11. nov. 2024
  • Saņēmu no Ķīnas 15 litrīgo mikroviļņu krāsni kemperim
    2. jūl. 2024
  • 280 Ah litija akumulators VW T3 busiņam Westfalia
    2. jūl. 2024
  • PIRENEJI 2023.G. JŪLIJS
    9. aug. 2023
  • 21 kempera uzlabojums pirms ceļojuma uz Pirenejiem
    8. aug. 2023
  • Victron Energy modēms kemperī
    27. apr. 2023
  • Uzsāku pilnībā pāriet uz Victron Energy aparatūru
    31. jan. 2023
Created with Mozello - the world's easiest to use website builder.