PIRENEJI 2023.G. JŪLIJS
2023.gada jūlijā ar kemperi devāmies 26 dienu ceļojumā pa Pirenejiem, līdzi ņemot arī piekabi ar motociklu un diviem elektrovelosipēdiem. Arī kopīgo maršrutu plānojām, lai no kempingiem būtu vairāki nelieli interesanti maršruti tuvākajā apkaimē (motociklam līdz 170km, elektrovelosipēdiem līdz 50km). Kempingos palikām ilgāk - no 2 līdz 4 naktīm (nav jātērē laiks, lai iekārtotos, nostiprinātu piekabē motociklu u.c.)
Kopā ceļojumā ar kemperi nobraukts: 6873 km, +ar motociklu 507km, +ar velosipēdiem 127km.
Kopīgās ceļojuma izmaksas: 3162 EUR, tai skaitā-
- degviela 2152 EUR
- maksas ceļi: 356 EUR
- maksa par kempingiem: 418
- ieejas maksa muzejos, dabas objektos: 236 EUR
Mums ir jautāts: kā izvēlamies kempingus?
- Internetā google maps meklējam kempingus mūsu maršruta tuvumā, tad kempinga mājaslapā apskatām fotogrāfijas ar teritoriju (nosacījums plaša teritorija, palieli laukumi virs 100m2), lasu komentārus un atsauksmes.
- Parasti izvēlamies 3 vai 2 zvaigznes. Izvairāmies no daudzzvaigžņu kempingiem nevis cenas, bet cilvēku blīvuma dēļ. Patīk mazi kempingi skaistā ainavā.
- Priekšroka elektrības (6A vai 10A) un Wifi pieejamībai, kaut gan pieredze rāda, ka ārzemēs internets ir vājš un darbojas tikai reģistratūru vai kempinga bāru tuvumā.
Nakšņošana: izmantojām gan iespēju nakšņot automaģistrāļu aprīkotajos stāvlaukumos, gan Park4night ieteiktajās stāvēšanas vietās, gan iepriekš pieteiktos vai rezervētos kempingos. Kempingus parasti izvēlējāmies iepriekšējā vakarā un rezervējām internetā viņu mājaslapā, vai zvanījām priekšpusdienā, lai būtu droši, ka būs naktsmītne. Nakšņojām 7 naktis automaģistrāļu stāvlaukumos (Lietuvā samaksājām benzīntankā 7EUR), 1 nakti pilsētas bezmaksas stāvlaukumā (Park4night) un 17 naktis kempingos. Vidēji nakts kempingā maksāja 24,56 EUR.
Braucieni ar elektrovelosipēdu: Velosipēdus iegādājāmies tieši plānojot šo ceļojumu un paredzot braucienus pa kalnu ceļiem. Tas bija pareizais lēmums, jo neviens kalns un stāvums pat 10% nesagādāja ne mazāko piepūli. Arī mazo pilsētiņu stāvajās ielās bija vieglāk uzsākt braukšanu pret kalnu. Uzbraucām līdz kalnu pārejai 1804m augstumā.
Braucieni ar motociklu: Izvēlamies apmest lokveida maršrutus ap 100 km garumā, ietverot gan kalnu virsotnes (Col d'Aubisque 1709m, Col de Tourmalett 2015m u.c.), gan skaistus skatu laukumus, gan dabas objektus (ūdenskritumus, tiltus u.c.) Ja braucam uz kādu apskates objektu, kur lielāks attālums jāstaigā kājām, tad ņemam līdzi pārvelkamās drēbes un apavus, ķiveres un drēbes saliekam aizslēdzamajās bagāžnieku kastēs.
Pievienoju saiti uz mūsu ceļojuma karti google maps, kurā atsevišķi saplānoti arī mazie moto un velo maršruti no kempingiem https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1nMPDeBdHa1hE0lRzS8OjC00jCFVJjNM&usp=sharing
Spiediet "lasīt tālāk", lai iepazītos ar detalizētu maršruta plānojumu!
1.diena, 14.jūlijs. Brauciens no Baldones uz Lietuvu Marijampoles virzienā (216km) Nakšņojam stāvlaukumā 92 km pirms Marijampoles, Lietuvā, oficiāli samaksājām benzīntanka kasē 7 EUR. GPS 55.167142, 23.994492 | |
2.diena, 15.jūlijs. Brauciens Varšavas virzienā, Lietuva, Polija (623km) Nakšņojam benztanka Orlen. stāvvietā, Polijā, GPS 51.5546346, 19.0885510 | |
3.diena, 16.jūlijs. Brauciens Drēzdenes virzienā, Polija, Vācija (883km) Nakšņojam stāvlaukumā uz A6, GPS 49.20725, 9.63790 | |
4.diena, 17.jūlijs. Brauciens Lionas virzienā, Vācija, Francija (534km) Nakšņojam Autogrill Aire de Jura stāvlaukumā, Autogrill Aire de Jura ir palieli autobraucēju ēdināšanas un atpūtas kompleksi, kas izvietoti autostrāžu malā. Plašas stāvvietas un veikali. GPS 46.77373, 5.52201 | |
5.diena, 18.jūlijs. Brauciens Navacelles virzienā, Francija (582km) Apmetamies Camping Sites and Landscapes 2 Vallées. Neliels kempings, kas ieslēpies mazu šauru ieliņu labirintā, ieskauts ar lieliem kokiem, gar mūsu plašo kempinga vietu tecēja upīte, turpat blakus paliels sporta laukums. Kempingā ir savs omulīgs restorāniņs un baseins, ļoti omulīga atmosfēra. GPS 44.017314, 3.301588
Vakarā pēc iekārtošanās izmetam ar velosipēdiem nelielu līkumu pa vietējo apkārtni, izbraucam cauri mazai viduslaiku pilsētiņai Nantei kā arī apskatām senu romānikas laika baznīcu. | |
6.diena, 19.jūlijs.
| |
7.diena, 20.jūlijs. Pārbrauciens ar kemperi Fenouillet virzienā (227km) Ainava izmainījusies, aiz loga, cik vien tālu skats sniedzas, plešas vīnogulāji un ik krustojumā izvietotās reklāmas piedāvā vietējos vīnus un vīna darītavas. Apmetamies Camping Domaine Castel-Fizel Kempings ir ļoti plašs, varbūt pārāk atklāts saulei. Kempinga otrā pusē ierīkota bērnu nometne un ik pa laikam no turienes dzirdamas nometnei raksturīgas aktivitātes. Pieejams baseins, no rītiem pasūtām svaigus kruasānus un šokolādes maizītes, izmantojam labi aprīkotas mūsdienības dušas telpas. Un tuvākā apkārtne sola daudz kultūras un dabas objektus. | |
8.diena, 21.jūlijs. Paliekam Camping Domaine Castel-Fizel un dodamies uz Galamus aizu ar motociklu (54km)
Bezgalskaista vieta ! :) |
|
9.diena, 22.jūlijs. Paliekam Camping Domaine Castel-Fizel un dodamies uz Château de Puilaurens ar elektrovelosipēdiem un pēc tam apmetam līkumu pa apkārtnes ceļiem (34 km). Pils atrodas augstā kalnā, pils pakājē atrodas paliels stāvlaukums. Atstājam tur velosipēdus, nopērkam biļetes (7 EUR katram) un kāpjam 15 min. augšup uz pili. Kāpiens ir iespaidīgs, nepamet doma par pils celtniekiem un iemītniekiem, kam pa šādu ceļu augšup bija jānogādā ik akmens, baļķis vai dārzeņu grozs. GPS 42.803888, 2.295747 Atpakaļceļā mazie asfaltētie lauku celiņi pēkšņi izbeidzās un nācās izbraukt pa šķembainiem, dubļainiem un bedrainiem pļavu un mežu ceļiem, dažbrīd stumjot riteni blakus. Piedzīvojums un pieredze :) | |
10.diena, 23.jūlijs. Pārbraucam ar kemperi uz Andoru, Canillo pilsētu (120 km) Skaists ceļš- gan mazas pilsētiņas, gan aizas, gan kalnu pārejas:
Andoras robežu no Francijas puses šķērsojam bez rindas un apstādināšanas, bet no Andoras puses stiepjas vairākus kilometrus gara mašīnu kolonna. Apmetamies Canillo, Camping Janramon, GPS 42.569305, 1.605113. Iekārtojamies kempingā un ar velosipēdiem uzbraucam kalnā, no kura paveras skaisti panorāmiski skati uz vakara Andoru un Canillo | |
11.diena, 24.jūlijs. Paliekam Camping Janramon, un izmantojam Canillo tūrisma firmas pakalpojumu, informācijas centrā iegādājamies biļetes (15,50 EUR katram) uz autobusa maršrutu: Tibetas tilts un Mirador kalns. Autobuss kursē ik pa 10 minūtēm un apskates vietu pieturās tajā var iekāpt jebkurā laikā līdz plkst 20:00.
| |
12.diena, 25.jūlijs. Pārbraucam ar kemperi uz Spāniju, kur esam ieplānojuši apskatīt Aran dzīvnieku parku Aran park (195 km) Izbraucot no Andoras uz Spānijas pusi, uz robežas mūs apstādina un pārprasa, vai nevedam alkoholu un cigaretes, Juris atver piekabi. Mašīnu rindas nav. Skaists panorāmisks ceļš pa kalniem un mazām pilsētiņām. Aran park, atstāj ļoti labu iespaidu- dabiska plaša teritorija dzīvniekiem, tos var redzēt no samērā tuva attāluma, briežus, vilkus, lāčus, lūšus u.c., daudz sistematizētas informācijas stendos. GPS 42.767992, 0.671306 Braucam tālāk atkal uz Francijas pusi. Apmetamies kempingā Camping Au Fil de L'Oo GPS 42.777606, 0.6004567. | |
13.diena, 26.jūlijs. Paliekam Camping Au Fil de L'Oo, un dodamies ar elektrovelosipēdiem kalnā uz Superbagneres virsotni, sasniedzam 1807 m augstumu (32 km). GPS 42.768582, 0.576916. Skaistākajos ceļa posmos uz augstākajām virsotnēm ir interesanti sekot līdzi ceļa malās uzstādītajai ceļa informācijai: nobrauktajam attālumam vai kāpumam. Lielākais stāvums, ko pārvarējām bija 10%, tomēr nekādu lielāku fizisku piepūli tas nesagādā. Velosipēds piepalīdz, ļaujot saglabāt ātrumu starp 24-14 km stundā, braucot augšup. Tomēr lejupceļā 10 līdz 20 vai pat vairāk kilometrus ir nepārtaukti jātraucas lejup, turot bremzes. Piesardzības pēc centos nepārsniegt ātrumu vairāk kā 40 km stundā. Nonācu pie atziņas, ka elektrovelosipēdi ir mūsu pensionāru vecumam piemērotākais aktīvās atpūtas transportlīdzeklis. | |
14.diena, 27.jūlijs. Paliekam Camping Au Fil de L'Oo, un dodamies izbraucienā ar motociklu, izmetot (72 km) līkumu pa kalniem. Šauri kvalitatīvi asfaltēti ceļi izlīkumo caur kalnainu un mežotu ainavu. Uz virsotnēm ved kalnu pastaigu takas un ik pa brīdim no kalnu korēm visapkārt paveras krāšņas ainavas. Vakarā no plkst. 19:00 kempingā ierodas pavārs un atveras restorāniņš. Šis vakars, neskatoties uz trako lietu un vētru, paiet baudot vietējo picu un sarkanvīnu. | |
15.diena, 28.jūlijs. Pārbraucam ar kemperi uz Arreau pilsētas apkārtni, lai izbraukātu skaisto Pireneju ceļu D918, ko iecienījuši riteņbraucēji un Tour de France rīkotāji. Pa ceļam apstājamies un apstaigājam skaisto ezeru Lac de Genos-Laudenvielle. Apkārt ezeram ved taka, ik pēc gabaliņa ierīkotas ērtas atpūtas vietas, spēļu laukumi, tiltiņi, laivu nomas piestātnes. GPS 42.807688, 0.404576. Pilsētiņa un stāvvietas ir pilnas ar tūristiem. Ir arī pāris kemperu laukumi. Mēs nostājamies ielas malā pie paša ezera. Dodamies tālāk un apmetamies Camping Le Lustou netālu no Arreau GPS 42.817723, 0.404136. | |
16.diena, 29.jūlijs. Paliekam Camping Le Lustou un dodamies ar motociklu uz Tourmallet virsotni Col de Tourmalet (2015m), lai apmestu līkumu pa Tour de France ceļu D918, bet neplānoti nokļūstam 2023.gada Tour de France Femme 7.etapa sacensībās. Kopā nobraucam 89km, tai skaitā pa Tour de France maršrutu 64km. Visas ceļa malas pilnas ar Tour de France faniem un riteņbraukšanas entuziastiem. Neaizmirstams piedzīvojums un ļoti, ļoti skaistas ainavas, kas pavera ceļā. Atcerieties D918! :) | |
17.diena. 30.jūlijs Pamenam kempingu Camping Le Lustou.
GPS 42.981257, -0,418127 Turpat blakus atrodas maza pilsētiņa Laruns, mazi veikaliņi, daudz tūristu. | |
18. diena, 31.jūlijs. Braucam ar motociklu uz Col d'Aubisque. Iepazīstot vietējās kartes, sapratām, ka, izbraucot no kempinga, varam izmest vairākus līkumus dažādos virzienos. Garākais loks veda augšup kalnā uz d'Aubisque virsotni un tad lejup, apmetot 86 km garu līkumu pa kalniem uz ieleju. Secinājām, ka to vislabāk izbraukt ar motociklu. Kalnu ainavas un ceļu serpentīni ir iespaidīgi. Col d'Aubisque ir viens no augstkalnu riteņbraucēju galamērķiem un kalna galā uzstādītas skaistas velo instalācijas, kuru pakājē brīvi ganās zirgi un govis. Atstājam motociklu stāvlaukumā un nedaudz pastaigājam pa kalniem. | |
19. diena, 1.augusts. Paliekam kempingā. Juris visu dienu strādā. Aizbraucam ar velosipēdiem uz vietējo veikalu un iepazīstam mazo ieliņu labirintus. Vakarā internetā izpētu tuvākās un tālākās apkārtnes tūrisma objektus un, cerot uz rītdienas labu laiku, nopērku biļetes uz nākamās dienas priekšpēdējo kalnu vilcieniņu Le train du Artouste plkst. 16:00, kam jāuzved augstu kalnā uz Artouste ezeru. | |
20. diena, 2.augusts.
Pēc pusdienām ieliekam motocikla bagāžas kastēs staigāšanai un karstam laikam piemērotas drēbes un apavus un ar motociklu dodamies uz 20km attālo ezeru Lac de Fabreges (1241m virs jūras līmeņa), kura krastā tūrisma centrā atrodas Station d'Artouste un iekāpšana pacēlājā, kas 20 minūtēs uzved augstu kalnā virs ezera, lai ar miniatūru kalnu vilcieniņu dotos 55 minūšu garā braucienā uz d'Artouste ezeru (1997m augstumā) un atpakaļ. Pēc nokļūšanas galapunktā ir 1,2 stundas laika, lai uzkāptu un pastaigātu vai pasēdētu pasakaina kalnu ezera krastā (daži pat izpeldas). Un tad 55 min. atpakaļceļš, migla un mākoņi, kas nolaidušies sīku ūdenslāšu veidā un samērcē mūs līdzīgi lietum. Motocikla brauciens (40km) | |
21. diena, 3.augusts.
Jau griežam mūsu maršrutu uz māju pusi. Izbraucam uz Grotte Chouvet 2. Vakarā nolemjam izmantot Park4night aplikāciju un, lai ekonomētu laiku, nemeklējam kempingu. Nakšņojam Aire Camper-car Saint-Mamert-du-Gard pilsētā, GPS 43'53'2,6''N, 4'11'25,5''E | |
22. diena, 4.augusts.
Biju cerējusi kādreiz apmeklēt Altamiras alu Spānijā, bet mūsu ceļa maršrutā atradās izcilais Šovē alas muzejs Grotte Chouvet 2. Šovē alu 1994. gadā atklāja Francijas dienvidaustrumos, Ardēšas upes kanjonā, netālu no slavenā Arkas tilta. Alā saglabājušies vieni no izcilākajiem alu glezniecības paraugiem pasaulē. 2014. gadā ala tika iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā un tā nav pieejama apmeklētājiem, lai vēsturei to saglabātu neskartu. Toties 2014.gadā apmeklētājiem atklāj unikālu kompleksu, kura galvenais objekts ir Chouvet alas kopija. Jau iepriekš internetā nopērku biļetes alas apmeklējumam un dodamies uz Grotte Chouvet 2 plašo stāvlaukumu. Apmeklējam Grotte Chouvet 2, izstaigājam alu gida pavadībā, iepazīstam izmirušos dzīvniekus, ieskatāmies cilvēces pirmsākumos un izbaudām digitālo izstādi. Un dodamies virzienā uz mājām. Paliekam kempingā Camping Le Bordou-Ardeche GPS 44,55249'N, 4,45015'E (129 km) | |
23. diena, 5.augusts. Kempings Le Bordou-Ardeche ir iekārtots plašā pļavā, laukumi ir lieli un tos ieskauj palieli koki. Kempingu garāmbraucot nav viegli pamanīt. Pavisam parasts, bez komfortablām dušas un tualešu telpām vai virtuves .. tomēr viss ir pieejams un darbojas. Braucam uz mājām, šķērsojam Franciju Nakšņojam Vācijā autobāņa benzīntankā ar P (817 km) | |
24. diena, 6.augusts.
Šķērsojam Vāciju Nakšņojam Polijā bezmaksas stāvlaukumā pirms Vroclavas GPS 51,06016'N, 16,51864'E (724 km) | No Polijas robežas līdz Vroclavai nav stāvvietu nakšņošanai un reti redzam benzīntankus. |
25. diena, 7.augusts.
Nakšņojam Polijā jau otro reizi klusā plašā stāvvietā ar modernām tualetēm jaunās autostrādes malā GPS 53,74190, 22,30083 (627 km) | Kopš Lomžas līdz naktsvietai 60km posmā nebija neviena benzīntanka |
26. diena, 8.augusts.
Izbraucam no Polijas, Šķērsojam Lietuvu un 15:55 ierodamies mājās (431 km) |